رییس سازمان بازرگانی استان قم: صنعت چوب قم به بازار ازبکستان می‌رود

شرکت ماهون چوب قم

رییس سازمان بازرگانی استان قم گفت: متعاقب سفر وزیر چوب ازبکستان و امضای تفاهم‌نامه همکاری با اتحادیه صنف مبلمان استان قم هیاتی از تولیدکنندگان صنعت چوب و مبلمان قم به ازبکستان اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عالی‌ پوردر جلسه هماهنگی اعزام هیات تجاری به ازبکستان در جمع تولیدکنندگان صنعت چوب و مبلمان گفت: صنعت چوب از قطب‌های اقتصادی و از مزیت‌های استان است که توجه جدی به آن در پیشرفت اقتصاد استان و اشتغال‌زایی سودمند است.
وی با اشاره به سفر وزیر چوب ازبکستان و بازدید وی از صنایع چوب استان قم گفت: شریک تجاری ما فردی آشنا به مسائل تجاری و صنعت چوب است و ۶۵ درصد صنعت چوب کشور ازبکستان در اختیار شرکت تحت مدیریت ایشان است از این‌ رو صنعتگران ایرانی باید پیش از سفربا علم کامل از وضعیت کشور هدف، صنعت چوب آن کشور و فرصت‌ها و تهدیدها را در معامله شناسایی کنند.
رییس سازمان بازرگانی استان افزود: اعضای هیات برای به اوج ‌رسانی کشورمان باید طی سفربا رفتار مناسب معرف نماینده جمهوری اسلامی ایران در آن کشور باشند و با تولید و صدور کالای با کیفیت بتوانند بازار‌ها را قبضه کنند در عین حال که آموزه‌های دینی و اخلاق تجاری و حرفه‌ای را در این‌باره فراموش نمی‌کنند.
عالی ‌پور با اشاره به تجربه پیشین در بازار کشورهایی مثل آذربایجان افزود: در ابتدا آذربایجانی‌ها تمایل به همکاری با تجار ایرانی را داشتند اما متاسفانه کارهای نابخردانه برخی افراد سبب شد با بازار کشور را از دست بدهیم البته در مقابل افرادی در قلب اروپا طوری رفتار کردند که به عنوان الگو شناخته ‌شدند بنابراین باید با اخلاق اسلامی و تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت بتوانیم در بازار ماندگاری خود را حفظ کنیم.
رییس سازمان بازرگانی استان گفت: سهم اعظم کمپانی‌های ازبکستان به کشورهای صنعتی تعلق دارد بنابراین از طریق شرکای تجاری خود در ازبکستان می‌توانیم به راحتی تولیدات‌مان را به این کشورها صادر کنیم.
وی توضیح داد: یعنی صنعتگر ایرانی می‌تواند در کنار تجار اروپایی وآمریکایی به کسب و کار مشغول شوند و در شرایط تحریم به قلب دشمن نفوذ و تودهنی به آمریکا و تحریم‌هایش بزند.
عالی‌پور با بیان اینکه سازمان بازرگانی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی این شرایط را به وجود آورده و در اعزام هیات همه توان خود را برای گرفتن یارانه برای اعضا به کار بسته است، گفت: از این پس صنعتگران باید تلاش کنند با دقت و عرضه کالای با کیفیت از طریق بازار ازبکستان وارد بازار دنیا شوند.
وی تشکیل اتحادیه صادر کنندگان چوب را خواستارشد و گفت: با توجه به دستورالعمل‌های موجود تعداد ۲۵ نفراز تولیدکنندگان معروف در صنعت چوب با عضویت در اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چوب استان قم را تشکیل و شرکتی را به ثبت برسانند تا این شرکت قراردادهای همکاری با طرف ازبک را به امضا برساند.
منبع: http://isna.ir/fa/news/8908-08046/%D8%B1%D9%8A%D9%8A%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%DA%86%D9%88%D8%A8-%D9%82%D9%85

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم