ثبت ملایر به عنوان «شهر ‏ملی منبت ایران

شرکت ماهون چوب قم
همدان شهردار ملایر از ساخت و نصب کتیبه گواهی ثبت ملایر به عنوان «شهر ‏ملی منبت ایران» در دور میدان کوثر خبر داد.‏

 

حسین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کتیبه که گواهی و بیانگر ثبت رسمی ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران است، سندی است که رونق اقتصادی و آینده ای درخشان را می تواند برای شهروندان شایسته و آیندگان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این کتیبه به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت خط برجسته ساخته شده است، ادامه داد: جنس این کتیبه از سفال مرغوب در ارتفاع چهار متر و عرض یک و نیم متر بر روی دیواره ای در ابعاد ۲۰ مترمربع است که کناره های آن با آجر سنتی نماکاری شده و تا کنون حدود ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی شهرداری برای احداث آن هزینه شده و هم اکنون در ضلع شرقی میدان کوثر برای بازدید عموم نصب شده است.

بابایی با اعلام خرسندی از اینکه ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گواهی ثبت دریافت کرده است، ابرازامیدواری کرد که با تلاش مسئولان و همکاری اساتید منبتکار و با وحدت و همدلی شاهد ثبت جهانی این شهر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت نیز باشیم.

شهردار ملایر در بخش دیگری با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران، اظهار کرد: در پی صدور ابلاغیه وزارت کشور درباره بررسی موارد ایمنی در سطح شهر و آموزش و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آسیب ها و اتفاقات، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری ملایر برگزار شد.

وی با تأکید بر حساسیت عملکرد مراکز و ارگان های عمومی ملایر در مواقع بحران مثل بازار که بافت تاریخی دارد، گفت: در هنگام ارائه پایان کار به مراکزی که تعاملات اجتماعی دارند و احتمال خطر در اینگونه مراکز از اماکن دیگربیشتر است مثل تالارها و رستوران ها باید مورد ارزیابی و بازدید مجدد قرار گیرند.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی لازم برای اجرای ساخت کانال سیل بُر که به منظور کنترل سیلاب های ناشی از بارندگی در شمال شهر ملایر و در بالای جاده سلامت احداث می شود، انجام شده است.

منبع نوشته: www.isna.ir

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم