صنایع چوبی گلسا

شرکت ماهون چوب قم

نیاز بازار از طریق واردات تأمین می شود. MDF وارداتی به هر دو صورت خام و روکش شده می‌باشد و عمدتاً از کشورهای ترکیه، اندونزی، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، فنلاند و… وارد می شوند.البته محصولات ترکیه و اندونزی به علت قیمت کمتر نسبت به سایرین و کیفیت نسبتا قابل قبول طرفداران بیشتری در بازار فعلی ایران دارند.اخیرا دولت برای حمایت از تولید کننده داخلی سیاست آنتی دامپینگ اتخاذ کرده و برای ورود محصولات ساخت ترکیه محدودیت قایل شده است. در سال ۸۲مقدار ۱۲۴۲۰۱ متر مکعب تخته صنعتی فشرده با جرم مخصوص متوسط وارد شده که نسبت به سال ۸۱ ٪۹۶ ا فزایش داشته است.از این مقدار واردات ۵۳٪ به صورت خام و ۴۷٪ روکش شده بوده است. این در حالی است که واردات روکش ، ۱۰۷٪ نسبت به سال ۸۱ افزایش یافته است. در ایران شرکتهای بسیاری توانایی روکش کردن نئوپان و MDF خام را دارند. اکثر این شرکتها اقدام به وارد کردن MDF خام نموده و پس از روکش کردن به بازار عرضه می کنند. روکش‌های مصرفی در ایران اغلب از نوع Foil Finish و PVC می باشند

ام‌دی‌اف (به انگلیسی: MDF) مخفف واژهٔ تخته فیبر با دانسیته متوسط (به انگلیسی: Medium-density fibreboard) است که جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. دانسیته آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای MDF می‌باشد که در آن فرایند کاغذ نقش دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرس بر روی تخته چسبانده می‌شود.

این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایراوراق فشرده چوبی دارای برخی خواص برتر نیز می‌باشد که باعث ارتقاء بازار آن در بین سایر اوراق فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب (نئوپان)، تخته لایه، تخته فیبر سخت و … شده است . در واقع این محصول (MDF) ابتدا بعنوان جایگزین اوراق فشرده چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزین چوب نیز بکار رفته است. در حال حاضر دامنه کاربردهای آن روز به روز در حال افزایش است .

خصوصیاتی که باعث ایجاد کاربردهای متنوع (MDF) شده عبارتند از :

• خصوصیات فیزیکی و مکانیکی بالا

• دامنه وسیع دانسیته (وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد MDFقابل تولید

• قابلیت ابزار خوری، ماشین کاری و سنباده زنی

• سطوح صاف و متراکم

• قابلیت شکل پذیری و لبه‌های صاف

• عدم وجود معایب چوب

• پروفیل دانسیته یکنواخت و همگن

• قابلیت انجام رو سازی‌های مختلف همچون انواع روکشی‌های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره

• پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن

• زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب

• قیمت مناسب

تـولیـد انواع مختـلف این محصول در جـهان دامنـه کاربـرد آن را بـسیـار وسیـع کرده است. امروزه می توان تخته فیبرهای نیمه سنگین MDF بسیار متنوعی از جمله تخته‌های سه لایه یا یکنواخت و همگن، تخته‌های نازک و ضخیم در ابعاد مختلف، تخته هایی با فرم آلدئید، کم فرم آلدئید یا بدون فرم آلدئید، تخته‌های تبدیل به سایز شده، روکش شده، لبه چسبانده، نقش برجسته، قالب گیری شده، ابزار خورده، پروفیل شده، با دانسیته‌های بسیار متنوع (کم یا زیاد)، مقاوم در برابر رطوبت، آب، آتش، قارچ، حشره و… را در بازارهای جهانی یافت.

روشهای استفاده از MDF در صنعت

تخته فیبر نیمه سنگین فارغ از خصوصیات و ویژگیهای آن( MDF معمولی و یا خاص) در صنعت به صورت‌های خام یا روکش شده استفاده می شود. موارد کاربرد MDF به صورت خام اندک بوده و معمولاٌ در بازار نهایی مصرف کالای ساخته شده از تخته فیبر نیمه سنگین، ازMDF روکش شده و یا رنگ شده استفاده شده است.

آدرس: مشهد ، خین عرب ، خیابان کشاورز ، کشاورز ۱ ، صنایع چوبی گلسا

موبایل: شماره موبایل مدیران به دلیل حفظ حریم خصوصی در ایران چوب منتشر نمی‌شوند، در صورت نیاز به شماره همراه مدیران این واحد صنفی با ایران چوب تماس حاصل فرمائید: ۰۲۵۳۷۳۰۱۶۴۸ همچنین مدیران محترم واحد صنفی آگهی دهنده می‌توانند درخواست نمایش شماره همراه خود را به ایران چوب ارسال نمایید.

ایمیل: info [@] golsawood.com

سایت:http://www.golsawood.com/

۱c56e3244ee9cc0edd80780506d826d16-1024x577

۱eabe05193

۲۰۱۳-۰۵-۱۷-۲۱٫۵۸٫۱۹

۲۴۷۰۸_dream_bebek_odasi

۱۲۲۹۱۴۳۶

۱۲۳۱۵۸۶۲۳۰bebek_odasi

۱۳۵۶۷۶۷۸۷۷۱-۱۰۲۴x819

a

images-83

images-86

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم