اجرای سیاست منع واردات بی‌رویه مبلمان به کشور

شرکت ماهون چوب قم

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران تاکید کرد: سیاست منع واردات بی‌رویه مبلمان به کشور و فرصت پدید آمده برای توسعه بازار تولیدات داخلی و تمایل تولیدکنندگان خارجی به انجام سرمایه‌گذاریهای مشترک برای تولید مبلمان در کشور فرصت گرانبهایی است که باید قدر آن را بدانیم.

حسن احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بزرگترین معضل و مانع پیش روی توسعه صنعت مبلمان کشور به عنوان صنعتی که سهم بزرگی از اشتغال کشور را در اختیار دارد، عدم دسترسی این صنعت به جریان پایدار و متنوع مواد اولیه با قیمت‌های موجود در بازارهای جهانی دانست.

او اظهار کرد: عملیاتی کردن ظرفیتهای خالی تولید در این صنعت یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد و متاسفانه سیاست‌گذاریهای غیرتخصصی و غیرکارشناسی سازمانهای مسوول از جمله مهم ترین عوامل بروز مشکلات این صنعت است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تامین نیاز داخلی که جلوی ارزبری را می‌گیرد به موضوع صادرات نیز توجه داریم تاکید کرد: بدون شک رفع معضلات صنعت مبلمان در زمینه تامین مواد اولیه با قیمتهای جهانی، پشتیبانی از حضور این صنعت در نمایشگاه‌های خارجی و حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت مبلمان به دست متخصصان این صنعت از جمله اولویتهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*ضرورت ایجاد یک تعامل دوسویه و تاثیرگذار با دولت

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان بخش تولید در اتاق بازرگانی تصریح کرد: ایجاد یک تعامل دوسویه و تاثیرگذار با دولت در جهت هدایت سیاستها و تصمیمات دولت حول محور توسعه صنعت و تولید کشور مهم ترین هدفی است که باید از سوی نمایندگان بخش تولید در اتاقهای بازرگانی دنبال شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی امروز بیش از هر زمان دیگر به حضور افرادی در اتاق بازرگانی نیاز دارد که دارای تجربیات حرفه‌ای در بخش تولید بوده و به قوانین و مقررات صنعت و مشکلات آن آشنایی داشته باشند گفت: باید اولویتهای مهم در بخش های مختلف شناسایی شده و موارد ضعف شناسایی و برطرف شوند و از طرفی جنبه‌های رشد و توسعه تقویت شوند بنابراین در این زمینه کسانی که وارد اتاق بازرگانی می شوند باید در آنها افرادی آشنا به حوزهای تخصصی مختلف وجود داشته باشد.

احمدیان با بیان اینکه صنعت چوب و مبلمان سهم زیادی از اشتغال مولد و تولید ارزش افزوده ملی را به خود اختصاص داده و یکی از عمده بخشهای تولیدی کشور محسوب می‌شود گفت: متاسفانه این بخش تاکنون نماینده تمام عیاری در اتاق‌های بازرگانی نداشته و همین امر سبب شده که شاهد نگاه ضعیفی از سوی دولت به این بخش باشیم که امیدواریم این مشکل برطرف شود و در اتاق بازرگانی به این حوزه بیش از گذشته توجه شده و از منافع این بخش حمایتهای لازم صورت گیرد.

*سیاست منع واردات بی رویه مبلمان به کشور

وی ظرفیت منحصر به فرد ر شد بازار مصرف مبلمان در منطقه خاورمیانه و روسیه طی دو دهه آتی و نیز زیرساختها و ظرفیتهای تکنولوژیک و نیروی انسانی موجود در صنعت مبلمان ایران را از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در جلب توجه تولیدکنندگان بزرگ مبلمان دنیا برای سرمایه گذاری در ایران دانست.

۲-۱۱۲۹

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم