آموزش ساخت جعبه اسباب بازی با درب کابینت

شرکت ماهون چوب قم

چند ماه پیش وقتی بچه هامو ازمدرسه به خونه میبردم دم درب یه مجتمع تعدادی درب کابینت چوب ماسیو یا خام گذاشته شده بود(دور انداخته شده بود)…..


ظاهرا” کسی کابینت های آشپزخونه منزلشو نو کرده بود.به نظرم اومد یه کارهایی بشه باهاش کردولی هنوز فکر خاصی نداشتم.خیلی هم داغون نبود.یه نگاهی به دور و برم انداختم.وقتی دیدم دوست و آشنایی اون اطراف نیست،اونها رو برداشتم و تو صندوق ماشین گذاشتم و به حیاط خونه بردم.البته حالا که اینها رو اینجا نوشتم مطمئنم که دیگه اصلا”کسی متوجه نشده!توی خونه یاد حرف پسرم که کلاس اوله افتادم که قبلا” گفته بود: بابا یه صندوق اسباب بازی برام درست کن.با یه کم فکر کردن دیدم با اینها میشه یه صندوق درست کرد.تو اولین تعطیلی دست به کار شدم.

یراق آلاتی که بهشون وصل بود جدا کردم:

ابعاد با توجه به موجودی دربها بوده و لزوما” اندازه های خاصی نیست.من برای اتصال،از روش فارسی بر کردن استفاده کردم.و پس از چسب چوب زدن اتصالات،ابتدا با میخ sk دیواره ها رو علم کردم و از داخل هم با گونیا های فلزی کابینتی و پیچ کار رو مونتاژ کردم.البته به روشهای دیگه هم میشد این کار رو کرد.

برش زاویه ی ۴۵ درجه با اره گرد

از گونیا برای تنظیم دقیق زاویه استفاده شده

برای کف جعبه هم از تخته هفت لا استفاده کردم(چون ازش داشتم.)

پس از اندازه گیری و خط کشی اونو برش دادم:

پس از برش کفی،اونو با پیچ و خزینه، به کف وصل کردم:

لازم به توضیحه که برای اینکه پیچها توی رخ کار معلوم نباشن از بتونه چوبی همرنگ استفاده کردم و سنباده. تقریبا” پنهون شدن.البته دقیق تر از این هم میشد ولی نیاز ندیدم.برای لولا من از لولا قدی استفاده کردم.

برای همرنگ کردن لبه های برش کاری شده از شاپان استفاده کردم و چون از اره گرد برقی دستی(میزی نداشتم) برای برش فارسی استفاده کردم و دقتش تو لبه ها بالا نیست،هرجا که درزها و لبه ها کاملا” به هم نچسبیده بود رو با خاک اره و چسب چوب پر کردم و سنباده زدم.و تمیز کردن گرد و غبار با پارچه و باد پاش.

برای دستگیره ها تازه تو فکر بودم که چی بزارم بهتره که اتفاقا” آیچوب کار مراحل ساخت صندوق چوبی دوستمون امیر رو منتشر کرد.و دیدم که ایشون از دستگیره چوبی استفاده کردن وبرای من هم ایده شد.دستش درد نکنه.

و در آخر هم با کیلر زدن کل کار اونو تقریبا” یکدست کردم و اینجوری شد.

در پایان باید عرض کنم که هدف بنده از کارهایی که میذارم، بیشتر توجه کردن به چیزای بی مصرف دور و برمونه.خیلی هاشون با کمی ابتکار و کار کردن تبدیل به چیز هایی دوست داشتنی میشن.حا لا به جای اینکه اسباب بازیهای پسرم توی دست و پا باشه بخشی از اونها رو میتونه تو صندوقش بزاره.ضمن اینکه بچه ها از داشتن حریم های شخصی مثل یه صندوق قابل قفل کردن خیلی شاد میشن و همین، کل خستگی کار رو از تن آدم رفع میکنه.با تشکر از آی چوب.

ichoob.ir-box-702-1 ichoob.ir-box-702-2 ichoob.ir-box-702-3 ichoob.ir-box-702-4 ichoob.ir-box-702-5 ichoob.ir-box-702-6 ichoob.ir-box-702-7 ichoob.ir-box-702-8 ichoob.ir-box-702-9 ichoob.ir-box-702-10 ichoob.ir-box-702-11 ichoob.ir-box-702-12 ichoob.ir-box-702-13 ichoob.ir-box-702-14 ichoob.ir-box-702-15 ichoob.ir-box-702-16 ichoob.ir-box-702-17 ichoob.ir-box-702-18 ichoob.ir-box-702-19 ichoob.ir-box-702-20

منبع:www.ichoob.ir

مطالب مرتبط

2 نظر

    1. ایران چوب

      ممنونم بابت معرفی کتاب. سایت شما کتب ارزنده ای در زمینه چوب دارد. امیدوارم درآینده بتونیم همکاری نزدیکتری داشته باشیم

      پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم