شومینه چوبی در حیاط به همراه نیمکت

شرکت ماهون چوب قم

اگه شما هم مثل من دلتون می خواد که توی حیاط یا باغچه خودتون یک شومینه داشته باشید که دور آتش اون بشینید و از صحبت کردن با دوستان لذت ببرید، این یومیک رو اجرا کنید! توی این یومیک یاد میگیرید که چطور یک شومینه زیبا به همراه نیمکت بسازید که هزینه زیادی نداشته باشه و سریع هم ساخته بشه. من این طرح رو توی ۲ روز ساختم. با هم کار رو شروع می کنیم.

۸fc86-2

 

 

 

کندن زمین

ابتدا جایی که میخواید این شومینه رو بنا کنید مشخص کنید. بعد هم مرکز اون رو با یک میله یا لوله که توی زمین فرو می کنید علامت بزنید. سپس نخ محکمی رو به اون میله ببندید و سمت دیگه نخ رو بصورت دایره ای دور این میله بچرخونید و همزمان با چرخوندن با مقداری گچ یا وسیله دیگه روی زمین علامت بزنید تا دایره اصلی رو شکل بدید. حالا میتونید عملیات کندن زمین رو آغاز کنید! عمقی که نیازه برای کندن بستگی به کفپوشی که قرار استفاده کنید داره. من از سنگ های مکعبی که برای کفپوش پیاده رو ها استفاده میشه، استفاده کردم. بنابراین باید به اندازه ای باشه که وقتی ملات (شن و ماسه و سیمان) رو کف زمین می ریزم حدودا نصف سنگ های کفپوش داخل قرار بگیره و نصف دیگه بیرون زمین. البته در نظر بگیرید که حدودا ۵ سانتی متر مخلوط و ۸ – ۱۰ سانتی متر ماسه باید روی سطح بریزیم و بعد سنگ ها قرار بدیم. میتونید ارتفاع کندن رو خیلی کمتر در نظر بگیرید و بجای این نوع کفپوش از سنگ ریزه استفاده کنید و یا هر نوع کفپوش دیگه رو متناسب با دسترس بودن و بودجه ای که مد نظر دارید. قسمت مرکزی رو که شومینه قرار میگیره، به همون حالت نگه دارید و نیاز به کندن نداره. نکته: پیشنهاد می کنم برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، چند تا از سنگ ها رو گوشه ای از کار قرار بدید و زیر اون ها رو با مخلوط و ماسه بالا بیارید تا به ارتفاع مورد نظر خودتون برسید. سپس این سنگ ها رو به عنوان سنگ های مرجع نگه دارید و باقی سطوح رو بر اساس اینکه به این صورت دربیاد درست کنید.

f17e3-3

اضافه کردن مخلوط سنگ و شن

حدودا ۵ سانتی متر روی کف سطح رو با مخلوط سنگ ریزه و شن بپوشونید و بالا بیارید تا برای ادامه کار آماده بشه.
افزودن ماسهحالا نوبت ریختن ماسه است. پیشنهاد میکنم که حدود ۸ تا ۱۰ سانتی متر ماسه بریزید و کف سطح رو بالا بیارید. ماسه رو کاملا در سطح پخش کنید و سطح رو یکنواخت نگه دارید، ولی فعلا نیازی به کوبیدن ماسه ندارید. از سنگ های مرجع برای رسیدن به ارتفاع مناسب کمک بگیرید.
baee6-1

قرار دادن سنگ های کفپوش مرجع

با توجه به سنگ های مرجع در ۳ جهت (مطابق شکل) سنگ های کفپوش رو کنار هم قرار بدید و همینطور دور شومینه رو هم شکل بدید. برای شکل دادن دور شومینه از روش نخ که به میله وسط بسته شده استفاده کنید تا کاملا دایره ای بشه. برای اینکه سطح کار کاملا یکنواخت بشه، این ۳ ردیف اصلی که به عنوان مرجع خواهد بود رو خیلی دقیق درست کنید و سطح کاملا یکنواختی داشته باشند. بعد از قرار دادن هر سنگ روی اون رو چند تا ضربه آروم بزنید تا در جای خودش ثابت و محکم بمونه.
b6996-14
تکمیل کفپوشمطابق شکل، سنگ های کفپوش رو دونه دونه کنار هم قرار بدید. بهتره از مرکز شروع کنید و بصورت دایره ای سنگ ها رو بچینید. هر موقع که به سنگ های مرجع رسیدید، اگر با باقی سنگ ها همخوانی نداشت، اونها رو در بیارید و دوباره قرار بدید. بعد از اتمام کار، یک تخته بلند بردارید و روی سطح بذارید تا دقت کار خودتون رو ببینید. با توجه به اینکه هنوز بین این کفپوش ها رو با ماسه نپوشوندید، میتونید براحتی هرجا که لازم بود سنگ کفپوش رو اصلاح کنید. فعلا زیاد روی اون راه نرید تا سنگ ها جابجا نشن. در نهایت هم بین سنگ ها رو با ماسه پر کنید. روی اون به میزان زیادی آب بریزید تا ماسه ها نشست کنه. دوباره فواصل سنگ ها رو با ماسه پرکنید و مجددا آب بریزید. تا میتونید آب بریزید و تا ماسه ها حسابی توی هم فرو برند و کفپوش محکم بشه. این کار رو چندید بار تکرار کنید. حالا میتونید روی فضای شومینه قدم بذارید و راه برید. بعد نوبت به نیمکت های دور اون میرسه.
۴۰۵۶d-21
آماده کردن پایه های نیمکتهمانطور که می بینید، نیمکت از ۴ قسمت کنار هم تشکیل شده، پس بنابراین ۱۰ تا پایه میخواد. برای پایه ها از چوب های ۱۰ در ۱۰ سانتی متر استفاده کردم. از اونجا که حداقال باید نیم متر چوب ها داخل زمین قرار بگیرند و من هم میخواستم که ارتفاع پایه ها ۴۰ سانتی متر باشه، چوب ها رو با طول ۱ متر برش زدم و لبه های پایه ها رو هم کمی گرد کردم تا زیبا تر بشه (برای گرد کردن از روتر استفاده کردم). بعد هم سطوح پایه ها رو سمباده زدم و روی اون رو رنگ کردم (البته فقط نصف پایه ها رو رنگ کردم.). بعد هم اونها رو با فاصله ۳۰ سانتیمتری از هم داخل زمین قرار دادم. به این صورت که ابتدا زمین رو به ارتفاع مناسب کندم (۶۰ سانتی متر) و ستون ها رو داخل قرار دادم. سپس دور اون رو با ماسه پوشوندم. نیازی به استفاده از بتن نیست، چون که نیمکت حالت دایره ای داره و این خودش باعث میشه که تعادل مناسب داشته باشه و نیفته. فاصله ستون ها رو طوری در نظر گرفتم که کمتر از نصف محیط شومینه رو پوشش بده و همینطور فاصله بین دو ستون در یک راستا رو هم ۳۰ سانتی متر درنظر گرفتم. بعد هم نوبت نصب تخته های افقی روی پایه ها میرسه تا روی اونها بتونیم چوی های نشیمنگاه رو نصب کنیم. این تخته ها رو توسط پیچ به پایه ها وصل کردم. طول این تخته ها روی طوری برش بزنید که روی هر پابه، دو تا تخته بتونند کنار هم قرار بگیرند و پیچ بشن. این تخته ها رو هم سمباده بزنید و رنگ کنید. برای زیبایی بیشتر (مطابق تصویر آخر) یک تکه چوب رو در کنار دو پایه کناری قرار دادم و پیچ کردم. البته این کاملا اختیاریه و حتی شما میتونید کارهای دیگه ای بکنید برای زیبایی نیمکت.
baee6-1
نصب تخته های نشیمنگاهتخته هایی که من برش دادم بصورت مستطیل شکل بود. ولی اگر شما بتونید بصورت کمانی برش بدید، اون وقت فاصله ای بین لبه های تخته ها در قسمت پشت وجود نخواهد داشت و میتونه نیمکت شما رو خیلی زیبا تر بکنه. با توجه به اینکه تخته ها مستطیل شکل بودند و نیاز بود که اونها رو بصورت دقیق کنار هم قرار بدم، یک تخته بلند گرفتم و یک سمت اون رو به میله وسط شومینه بستم و سمت دیگه اون رو به عنوان مرجع برای تعیین محل دقیق تخته نشیمنگاه استفاده می کردم تا تمامی تخته ها با فاصله یکسان و خوبی کنار هم قرار بگیرند و دقیقا دور مرکز چرخش داشته باشند. در نهایت هم هر تخته رو با دو تا پیچ به زیر کار محکم کردم. برای پیچ کردن هم از پیچ خودکار بلند مخصوص چوب استفاده کنید . قبل از پیچ کردن نقطه مورد نظر رو با مته سوراخ کنید. قطر مته باید چند شماره کوچکتر از قطر پیچ باشه.

از شومینه به همراه نیمکت لذت ببرید!

این هم تصویر پایان کار. حال میتونید دوستان و خانواده رو دعوت کنید و دور آتش شومینه بشینید و از فضا لذت ببرید.
منبع:http://umake.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم