کاسه نگهدارنده کاموا در زمان بافتن

شرکت ماهون چوب قم

f3785-1

 

مقدمه

در این یومیک یاد میگیریم که چطور یک کاسه چوبی رو برای محافظ و نگهدارنده توپ کاموا استفاده کنیم تا زمان بافتن، توپ کاموا پخش نشه. پخش شدن توپ کاموا موقعی که داریم اون رو می بافیم، یک مشکل همیشگیه که در این یومیک پایانی برای این مشکل پیدا خواهیم کرد. این یومیک هدیه مناسبی برای کسی که دوستش دارید خواهد بود تا همیشه در زمان بافتن به یاد شما باشه. چیزهایی که لازم داریم برای ساخت از این قراره: • کاسه چوبی • فرز انگشتی و یا مته برای برش و شکل دادن بهمراه ابزار پرداخت و شکل دهی • یک نوک مته ریز • سمباده • واکس چوب با ما باشید.

۲۲۰da-3

کشیدن طرح

من از یک کاسه چوبی با قطر ۲۰ سانتیمتری استفاده کردم. میتونیداز جعبه چوبی یا وسیله مشابه هم استفاده کنید. طرحی که من کشیدم رو می بینید. میتونید از همین طرح استفاده کنید و یا طرح خودتون رو بکشید. از ماژیک که اثر اون بمونه و پاک نشه استفاده کنید. حتما از یک طرحی استفاده کنید حالت پیچشی داشته باشه تا وقتی نخ کاموا داخل قرار بگیره، از اون براحتی خارج نشه.
۵ef16-5

 

برش اولیه طرح

برای این قسمت باید طرح رو برش بزنیم. میتونید از اره عمود بر و یا اره مویی استفاده کنید. من از فرز انگشتی بهمراه نوک مخصوص شکل دهی استفاده کردم. سعی کنید برش ها داخل طرح زده باشه تا بعد توسط نوک مته یا سوهان و سمباده اون رو شکل بدیم.
a5783-7

برش دقیق طرح

حالا نوک مته رو به فرز انگشتی بستم و یا نوک مته بخوبی طرح رو شکل دادم. برای این قسمت میتونید از سوهان استفاده کنید و با دست شکل بدید. بعد از شکل دادن دقیق، نوبت سمباده زنی میرسه. باید توسط کاغذ سمباده تمامی لبه ها رو سمباده بزنید تا نرم بشه. نباید هیچ براده یا خط و خش روی طرح باشه. چون اون وقت کاموا گیر میکنه.
۶۵۷۹b-11

واکس چوب

از اونجا که سطح کاسه قبلا توسط رنگ جلا یا پولیش پوشیده شده بود، پس باید ما هم برای اینکه رنگ قسمت برش خورده با رنگ قبلی چوب یکی بشه، رنگ جلا یا واکس چوب بزنیم. ازاونجا که نوک پولیش داخل قسمت ها باریک نمی رفت، از یک گوش پاک‌کن استفاده کردم.
a432d-14

افزایش اصطکاک کف کاسه

برای اینکه کف کاسه روی سطوح میز یا کف زمین بخوبی بمونه و اصطکاک کافی داشته باشه، من از یک تکه لاستیک در زیر کاسه استفاده کردم. اون رو به اندازه زیر کاسه برش زدم و به زیر کاسه چسب زدم.
کاسه نگهدارنده کاموا در زمان بافتن
۷۷۴۶a-18کاسه شما آماده ست. حالا میتونید این وسیله رو هدیه بدید. تصاویر بیشتر و مدل های دیگه رو هم می بینید. امیدوارم که مفید بوده باشه. شاد و بافنده باشید . . .

منبع:http://umake.ir/

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم