گردن آویز چوبی زیبا

شرکت ماهون چوب قم

b4a0f-2

چیزهای مورد نیاز

• اولین چیزیکه برای این یومیک نیاز داریم، چسب دوطرفه قوی ست که بتونه بخوبی به قطعه بچرسبه. باید نوعی رو انتخاب کنید که بتونه تحمل وزن حدود ۳ کیلوگرم رو داشته باشه. البته اگر خیلی قوی باشه، براحتی نمیشه اون رو از قطعه جدا کرد. • چندتا قطعه چوب اضافه و دور افتاده که حداقل اندازه ۵ در ۵ و ضخامت ۱ سانتیمتر داشته باشه. • ابزار خراطی. در اندازه هایی که شما باهاش راحتید و بتونید نتیجه خوبی بگیرید. • پولیش چوب (رنگ رویه) • بهمراه اره و ابزار کارگاهی
b263e-7

ساخت مرغک

یک تکه چوب با اندازه ۵ در ۱۰ سانتیمتر بگیرد و اون رو خراطی کنید تا یک مرغک بسازید (مانندتصویر). مرغکی که من ساختم و در تصویر می بینید، ۳ سانتیمتر قطر قسمت بزرگتر و ۲ سانتیمتر قسمت نازکتر اونه.
۱b30f-8

برش دور قطعه

توسط اره عمود بر ، دور قطعه رو برش بزنید. به اندازه ای که میخوایداون رو برش بزنید. گردن آویز من در نهایت حدود ۴ سانتیمتر قطر داشت. پس این رو باید بیشتر از این برش بزنید. از هر نوع چوب و رنگی که دوست دارید انتخاب کنید و برش بزنید. هرچه برش شما گرد تر باشه، ابتدای کار روی خراطی راحتتر میشه.
 ۹۰۶۹۴-۱۱

صاف کردن سطح قطعه

ابتدا مرغک رو روی ۳ نظام ببندید و روی اون رو چسب دوطرفه بزنید. بعد قطعه چوب برش خورده رو به مرغک بچسبونید. توسط سمباده و یا ابزار خراطی، سطح کار رو کاملا صاف کنید. من ابتدا با ابزار خراطی سطح کار رو پرداخت کردم و سمباده زدم (سمباده شماره ۱۲۰ تا ۴۰۰).
 ۹۰۶۹۴-۱۱

خراطی قسمت جلوی چوب

قطعه رو بچرخونید و اون سمت قطعه رو برای کار آماده کنید. برای هر بار که قطعه رو در میارید، حتما یک چسب جدید استفاده کنید. دور قطعه رو کاملا گرد کنید. بعد هم سطح کار رو توسط ابزار خراطی، اون رو خمیده و دایره وار کنید. برای من ضخیم ترین قسمت حدود ۵ میلیمتر بود. بعد از شکل دادن توسط ابزار، سطح کار رو کاملا سمباده بزنید تا صاف صاف بشه.
۷۸۰۸۵-۱۶

حفره داخلی آویز

قطعه رو باز کنید و مرکز اون رو با کمی فاصله از مرکز مرغک روی قطعه چسب بزنید. توسط ابزار خراطی، یک سوراخ با قطر حدود ۱ سانتیمتر بزنید. چون مرکز قطعه روی مرکز مرغک نیست، حفره ایجاد شده در مرکز قطعه نخواهد بود، این همون چیزیه که ما می خوایم. بعد هم توسط ابزار خراطی، لبه حفره رو به سمت بیرون خراطی کنید تا شبیه به مخروط بشه. دوباره تمام سطح رو سمباده بزنید و کاملا صاف کنید. بعد هم از رنگ رویه مناسب برای زیبایی و جلوه سطح استفاده کنید. در قسمت بالای قطعه هم یک سوراخ برای عبور زنجیر بزنید و یا بدون سوراخ و مانند توصیر مرحله بعد اون رو گره بزنید.

b0a9f-22

گردن آویز چوبی زیبا

حالا کافیه زنجیر مناسب رو برای آویز استفاده کنید و یا توسط نخ پاراکورد، یک گره شبیه به نمونه سمپ چپ بزنید. امیدوارم که از این یومیک خوشتون اومده باشه. شاد و سازنده باشید . . .
منبع:http://umake.ir/

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شرکت ماهون چوب قم